اخبار

داودی: تا پایان سال جاری در شورای صنفی می‌مانم

داودی: تا پایان سال جاری در شورای صنفی می‌مانم
ابوالحسن داودی درخواست شورای مرکزی کانون کارگردانان را برای ادامه حضورش به عنوان نماینده این کانون در شورای صنفی نمایش پذیرفت اما ابراز امیدواری کرد که سال آینده نماینده‌ای تازه جایگزین وی شود.

در پی درخواست شورای مرکزی کانون کارگردانان برای ادامه حضور ابوالحسن داودی به عنوان نماینده این شورا در شورای صنفی نمایش، این فیلمساز اعلام کرد که تا پایان سال جاری به فعالیتش در شورای صنفی نمایش ادامه می‌دهد اما امیدوار است که سال آینده شورای مرکزی کانون کارگردانان نماینده تازه‌ای را به شورای صنفی نمایش معرفی کند.

ابوالحسن داودی که ریاست شورای صنفی نمایش را بر عهده دارد، در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی ایسنا یادآور شد: درخواست من برای خروج از ترکیب اعضای شورای صنفی نمایش و جایگزینی نماینده دیگری از کانون کارگردانان به الان مربوط نمی‌شود بلکه نزدیک به یک سال است که از دوستان خواسته بودم نماینده‌ای را جایگزین کنند.

این فیلمساز اضافه کرد: از آنجا که از ابتدا در انتخابات جدید شورای مرکزی کانون کارگردانان کاندیدا نبودم، بنابراین مسئولیت حرفه‌ای و اخلاقی ایجاب می‌کرد که بعد از انتخابات کانون و معرفی اعضای تازه آن، بلافاصله این درخواست را به شورای مرکزی بدهم تا آن‌ها برای معرفی یک نماینده جدید دچار تعارف‌های مرسوم نشوند و بتوانند آزادانه عمل کنند.

داودی افزود: طبیعتا به دلیل درخواست دوستان قطعا تا پایان سال جاری در شورای صنفی می‌مانم و امیدوارم سال آینده دوستان لطف کنند و نماینده جدیدی را جایگزین کنند.

وی درباره دشواری‌های مسئولیت داشتن در شورایی مانند شورای صنفی نمایش تأکید کرد:‌ حضور در این شورا ، اگر مشکل‌ترین وظیفه صنفی نباشد، قطعا یکی از دشوارترین‌هاست زیرا تنها شورایی است که به طور مستقیم با منافع مالی افراد در ارتباط است و به همین دلیل در مسیر خواسته‌های بحق و نابحق افراد قرار می‌گیرد و اعضای آن دائما در معرض اعتراضات و گاه تهمت‌های افراد مغرض و زیاده خواه یا محق و ناآگاه از حدود اختیارات شورا قرار می‌گیرند. بنابراین حضور در این شورا به ویژه برای کسی چون من که خود را بیش از هر چیز کارگردان می‌دانم، سخت است.

داودی در پایان درباره ادامه فعالیت‌هایش در حوزه فیلمسازی گفت: امیدوارم با رها شدن از مسئولیت‌های صنفی، بتوانم فیلم بسازم.

او درباره اکران فیلم «زادبوم» و در پاسخ به این پرسش که آیا بعد از گذشت چندین سال از ساخت این فیلم،اکران عمومی آن فراموش شده است؟، تصریح کرد: چنین نیست. اتفاقا شرایطی برای اکران آن فراهم شده است اما به دلیل معذوراتی که داشتم، اگر این فیلم را همچون فیلم «رخ دیوانه» در سال جاری اکران می‌کردم، می‌دانستم قطعا حرف و حدیث‌ها، چندین برابر خواهد شد و حالا امیدوارم بعد از رها شدن از مسئولیت‌های صنفی، این فیلم هم به نمایش دربیاید.

۲۸ بهمن ۱۳۹۴ ۱۷:۲۲
تعداد کلیک: ۱,۰۸۵

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب‌سایت متعلق به کانون کارگردانان سینمای ایران می‌باشد.